Vorige week nam Sarah, die gedurende twee jaar de full-time werkende persoonlijk assistente was van Liesbeth, dus afscheid. Liesbeth zal haar hier zeker af en toe nog eens zien, maar dan als bezoeker.
Sarah heeft nog één dag haar “opvolgster” ingewerkt, want er is immers heel wat mee te geven als handleiding bij Liesbeth 🙂
Welke medicatie Liesbeth neemt, hoe ze eet, hoe ze geniet van haar badje, wat ze op de computer al kan doen, de gebaren die ze kent, en zoveel meer.
Charlotte, de nieuwe PAB-assistente, begint al te wennen aan Liesbeth en omgekeerd.
Dat merken we aan de kleine dingen, zoals dat Liesbeth nu al akkoord is als Charlotte (en niet moeke) haar medicatie toedient (zie foto).
Vandaag is Liesbethje uit school afgehaald tegen de middag, na een telefoontje van de juffen dat ze heel hoge koorts had. Volgens de dokter is het viraal, dus kunnen we niet veel meer doen dan de koorts dempen (om epilepsie-aanvallen te vermijden) en verder gewoon wachten tot het overgaat.
Gezelschap heeft ze zeker deze dagen!
Omdat Kjara, onze huidige stagiaire, blokstage heeft en de hele week tijdens de schooluren bij Liesbethje werkt, kiest zij nu thuis heel zorgzaam rustige spelletjes uit om Liesbeth bezig te houden zonder haar te oververmoeien.
En de nieuwe assistente krijgt tijdens de ochtenduren, samen met een collega PAB-assistente die bij andere kindjes werkt, een soort vorming om van mij te leren hoe ze Liesbeth kan helpen met de computer. Immers, de thema-PowerPoints voor gebruik in de klas maken en leren hoe ze in Mind Express bepaalde dingen kan aanpassen is allemaal nog nieuw voor haar.
Over een paar weken, als de proefperiode achter de rug is, moeten we dan samen beslissen of Charlotte en Liesbeth bij elkaar passen en of ze goed kunnen samenwerken.
We duimen!